zondag 29 juli 2012

New York, New York

Hoi!


Het is dan zover, na een paar weken heerlijk vakantie te hebben gevierd in Dokkum ben ik dan echt vertrokken naar Amerika. Na een lange vlucht, via Dublin, zijn Jente en ik gisteravond om 22:30 (half vijf Nederlandse tijd) aangekomen in ons hotel in New York. Vannacht werden we beide rond vijven wakker en konden even niet meer slapen, het tijdverschil voelde toch wel wat gek.

Toch nog geslapen en vanochtend om half negen zijn we het bed uitgegaan (Kingsize, yeah!) ontbijt gaan halen en de stad gaan verkennen. 1 dag in New York en we hebben al heel wat gezien, 6th avenue was afgesloten voor auto's en er was een soort braderie/markt, hartstikke leuk om zo over de normaal zo drukke weg te lopen. Over 6th avenue zijn we naar Central park gelopen en daar hebben we wat uurtjes rondgekeken, als laatste het John Lennon memorial (ja mem, dat is toch het mooiste stukje he) bekeken in Strawberry fields. Daarna hebben we de metro gepakt naar Ground zero, waar ze al erg ver zijn met de nieuwe twin towers. We hebben het 9/11 tribute center bekeken en dit was echt heel indrukwekkend, ik kreeg er gewoon kippevel van. Daarna liepen we naar het 9/11 memorial dat vorig jaar geopend is, wederom erg indrukwekkend. The Esplanade was ons volgende ''sight'', hier is een parkje en een haven en daarna zie je de Hudson river, met in de verte het vrijheidsbeeld. Al hotdog-etend wilden we toen met de metro naar Greenwich village gaan, maar we kwamen per ongeluk in de verkeerde metro terecht (downtown ipv uptown) en belanden in Brooklyn. Nu we daar toch waren besloten we terug te lopen over de Brooklyn bridge, in plaats van dit later deze week te doen ik heb nu wel pijnlijke voeten maar het was toch wel erg leuk! Hierna hebben we nu wel de metro naar Greenwich village genomen om tegen over New York University (NYU) kip van de barbeque te eten. Als toetje hadden we frozen yoghurt en omdat we weer stonden te kloten met de metro, moesten we weer een stukje lopen, maar dit was niet erg want we kwamen voor de tweede keer vandaag een groep jongens tegen die over mensen heen springen. Dat ziet er zo vet (eng) uit!

Na de show zijn we terug gelopen naar het hotel, maar in onze straat staan op dit moment allemaal dure auto's (ferrari, porsche, audi etc.), super veel politie en mensen met camera's en Ice T met zijn chick Nicole 'Coco'. (Toegegeven we moesten even opzoeken wie het waren, maar Ice T kwam me wel bekend voor, van Law en Order!)

Nu zijn we terug in het hotel, Jente zit in bad en ik zit even te laptoppen, zometeen even douchen en dan wil ik wel slapen, want het was een intensieve dag ;-).

Rixt


Ps: Hier nog wat foto's












6 opmerkingen:

  1. Chantal Feenstra29 juli 2012 om 09:59

    Rixt! Wat superleuk dat je daar nu met Jente bent. Heeel veel plezier en ik zal je blog zeker gaan volgen. Liefsss, x.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Susanne Pietersma29 juli 2012 om 10:21

    Oeh, super leuk zeg, en erg mooie foto's. Alhoewel ik mis op dat kingsize bed wel een of andere kussen, haha;) nou maak er vandaag weer een mooie dag van! Xx Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg, ziet er supervet uit! Nog veel plezier daar in Amerika! Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rixt en Jente, wat alweer veel gezien! Nog steeds verkeerde metro's nemen? Blijft moeilijk soms he, maar kom je ook weer ergens onbedoeld:). Heel veel plezier, dikke tĂșt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk je verhaal te lezen!! Zal je blog zeker gaan lezen in de tijd dat je daar bent. Geniet er samen van om heerlijk 3 weken daar vakantie te vieren!! Ben benieuwd naar devolgende verhalen! Xxx teda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supercoole eerste dag zeg! Leuke foto's :).
    Oja, met dat kleintje op bed, ziet elk bed er kingsize uit, ik wil wel eens zien of Jente zijn voeten er op kan strekken :).

    Zal de rest van jullie Blog lezen! X Wp

    BeantwoordenVerwijderen