Hallo!
Gisteren heb ik eindelijk internet op mijn laptop gekregen, dat is nogal een gedoe hier, dus blij dat het gelukt is!
Nog even snel over onze laatste dag in Washington: we zijn naar de national zoo geweest, waar allemaal leuke jonge beestjes waren. Ook hebben we weer super lekker bij de chinees gegeten, heerlijk! Het concept kroepoek lijkt hier alleen nog niet doorgedrongen te zijn (of is dat typisch nederlands? Zou ook kunnen.) De volgende dag zijn we met megabus naar New York gereisd, waar onze eerdere tripjes niet geweldig waren was deze dat wel! De buschauffeur heeft iedereen er vriendelijk aan herinnerd dat bellen in de bus mega irritant voor de rest is en hij reed lekker snel door. We waren zelfs een half uur eerder in New York dan verwacht. Het regende weer in New York (net als toen we weggingen, we hebben wel geluk gehad de tijd dat we daar zaten geloof ik), maar we zochten snel een metro op en moesten daar toch een tijdje in zitten. Vanuit de metro moesten we overstappen in een bus, Jente en ik dachten dat dit wel met het metrokaartje kon (ook al stond er met grote letters op dat, dat niet kon, hehe hadden we niet gelezen). Het mocht dus niet, maar de busschauffeur was vriendelijk en liet ons er toch in, dus dat was mooi. Helaas moet je hier aan een koord trekken als je een blok voor je halte bent, maar dat slaagde ons niet helemaal, we waren een halte te ver en we reden over een soort van ring van New York, dus terug lopen ging ook niet. Drie kwartier lopen en drie mensen vragen later (de eerste keer deze vakantie dat we verdwaald waren) kwamen we nogal moe aan in het hostel. We hadden een lekkere grote kamer en na gedoucht te hebben hebben we een enorme burger gegeten (kennen jullie het concept a quarterpounder? Dit was een halve-pounder.) De volgende dag moesten we afscheidnemen op vliegveld la guardia, waar ik het vliegtuig zou nemen naar Washington en vanuit daar naar Greenville. Afscheid nemen is echt klote, dus dat was even niet zo leuk. Gelukkig ging de reis voor de rest heel voorspoedig, die van Jente ook alleen moest die heeeeel lang.
Aangekomen in Greenville stond er een meisje met een Furman vlag en ze zei "Hoi ben jij Rixt?" Hahaha echt een verrassing voor mij dus, ik wist niet dat ik opgehaald zou worden door een Nederlandse! Grappiger nog is dat we in de auto er achter kwamen dat ze ook nog uit Friesland komt, uit Spannum, dus konden we zelfs Fries praten! Heerlijk om zo een onbekende plaats te ontdekken. Die avond heb ik van dit meisje, Jildau, een tour over campus gekregen, gewoon voor de lol en daarna ben ik afgezet bij mijn kamer en heb ik mijn huisgenoot en een vriendin van haar ontmoet. (ik heb drie huisgenoten, maar de andere twee kwamen gisteren pas aan.) Ik heb nog een biertje gedronken met deze meiden en nog twee vrienden van hun later, ze nodigden me nog uit om mee te gaan naar een feest, maar ik was zo moe dat ik niet mee ben gegaan maar op bed ben gegaan. De volgende dag werd ik namelijk om 8:15 bij het ontbijt verwacht. Ontbijten is hier zo chill, helaas heb ik een wat kleiner meal plan (dankzij money issues, het is wel duur namelijk), dus zal ik wel niet veel ontbijten in de dining hall, maar meer thuis. Na een campus tour in golfkarretjes kregen we een golf van informatie over vanalles en nog wat, hierna werden we naar het welbekende walmart gebracht om daar beddegoed enzo te kopen. Voor honderd dollar (ongv 84 euro) heb ik een matrashoes, laken, kussensloop, deken, kussen, literfles shampoo (van mijn eigen merk :-) ), dikke fles bodywash, cruesli, appels,brood en chocopasta gekocht. Best een goede deal vind ik zelf! Hierna was het weer tijd voor "dinner", waar er veel ongezonde en limited gezonde keus is, vooral jezelf inhouden om niet lekkere patatjes te eten elke dag is moeilijk! Om negen uur lag ik in mijn bed, lekker met mijn eigen spul nu, en heb ik heerlijk geslapen tot de volgende dag.
Bij het ontbijt trof ik de mensen die ik heb ontmoet, die ook internationale studenten zijn. Een heel aardig meisje uit Duitsland Saschi en twee leuke jongens, Mark en Ben, uit Zuid Afrika. Lennart was erook, hij is een Duitse jongen die ook American Studies in Groningen studeert. We hebben heel veel lol met elkaar en die middag hebben we allemaal een Amerikaanse simkaart gekocht, dus nu kunnen we elkaar ook bellen en smsen! Die avond hebben we samen gegeten en daarna Vodka-sprite gedronken bij iemand thuis. Na elkaar wat beter te leren kennen wilden we graag naar het Amphiteather op campus (een openlucht theater) want daar werd The Hunger Games vertoond! We waren er alleen nog maar vijf minuten of het begon keihard te regenen en onweren, dus iedereen smeerde hem en we hebben nog maar even wat gedronken bij Mark thuis. We waren allemaal behoorlijk stuk, dus om half twaalf lagen we allemaal op bedje. Nu heb ik net mn vieze spul in de wasmachine zitten en als dat klaar en opgeruimd is ga ik de anderen opzoeken en gaan we de campus wat beter verkennen (morgen beginnen de lessen al, we moeten wel weten waar alles is ;) ) en foto's maken, want deze campus is echt super mooi! Met een prachtig meer en overal bomen en bospaadjes, ik krijg er een beetje het "camping in Frankrijk gevoel" van.
Hieronder nog wat foto's van Washington en dan komen de andere foto's later!
See you!
Rixt

Hoi Rixt,leuk te lezen alles. Hoop dat je je gauw thuisvoelt!
BeantwoordenVerwijderen